Pressmeddelande 2021-11-12: Västerviks kommun arrangerar föräldramöten om hur vuxna kan stötta kommunens unga

2021-11-12

Under fem kvällar i slutet av november och början av december arrangerar Västerviks kommun i samarbete med Polisen och Region Kalmar län föräldramöten där kommunen och en lång rad inbjudna gäster vill träffa föräldrar och prata om hur vuxenvärlden kan stötta och finnas där för alla ungdomar.

Träffarna vänder sig till föräldrar till både barn i grundskolan och ungdomar på gymnasiet och anledningen till träffarna är att det finns en oro från bland annat skolan, socialtjänst, fritidsgårdar, polis, barn- och ungdomspsykiatrin, barn- och ungdomshälsan och räddningstjänst om utvecklingen i kommunens samhällen under senaste året.

Vi är oroliga för den hårda samhällsutvecklingen våra ungdomar befinner sig i. Nu vill träffa dig som förälder och se hur vi tillsammans kan finnas till för våra ungdomar, säger Ewa Myhrén, grundskolechef i Västerviks kommun.

På plats under de fem kvällarna finns representanter från bland annat socialtjänst, elevhälsa, rektorer, fritidsgårdar, familjeenhet och räddningstjänst från Västerviks kommun, tillsammans med Polisen och psykiatrin och barn- och ungdomshälsovården från Region Kalmar Län.

Här hålls föräldramötena:

Västervik måndag 22 november

18.30-20, Västerviks Gymnasium, aulan.
I första hand för föräldrar till elever på mellan- och högstadiet, men alla är välkomna

Gamleby torsdag 25 november

18.30-20, Åby Herrgård

Ankarsrum tisdag 30 november

18.30-20, Ankarsrums skola, aulan

Överum onsdag 1 december

18.30-20, Överums skola, matsalen

Västervik onsdag 8 december

18.30-20 Västerviks Gymnasium, aulan.
I första hand för föräldrar till elever på gymnasiet, men alla är välkomna

Varmt välkommen!

Sidan senast granskad den 12 november 2021