Pressmeddelande 2023-09-26: Simhallen utökar öppettiderna med tre timmar på måndagar från 2 oktober efter förslag från allmänheten

2023-09-26

Efter ett inlämnat e-förslag från allmänheten har simhallen i Västervik nu beslutat att öppna upp tre timmar mellan 13 och 16 varje måndag från och med 2 oktober.

Under 2023 har Simhallen i Västervik hållit stängt för allmänheten under måndagar, en åtgärd som gjordes av personalplaneringsskäl. När det kom in ett e-förslag från en kommunmedborgare till kommunens webbsida, som i sin tur gavs starkt stöd behandlades frågan och ett nytt beslut har nu fattats: Simhallen kommer att ha öppet på måndagar mellan 13:00 och 16:00 (bassängen stänger klockan 15:30) från och med måndag 2 oktober.

- Efterfrågan på att vi ska ha öppet varje dag är förståelig och vi gör ett försök att få ihop vår personalplanering med den här utökningen, säger Helene Lambertsson, verksamhetschef på Västerviks Simhall.

Sidan senast granskad den 26 september 2023