Pressmeddelande 2023-08-17: Informationsmöte om Gamleby hamn 29 augusti

2023-08-17

Västerviks kommun kommer att arrangera ett informationsmöte om nuläget och framtiden för hamnområdet i Gamleby på tisdag 29 augusti. Närboende, verksamhetsutövare i närområdet och intresserade är välkomna att delta.

- Mötet kommer att innehålla information om vad som ska göras i hamnen, förklaring vad den fördjupade geotekniska undersökningen som pågår just nu innebär och vilka planer kommunen har för hamnområdet framåt i tiden, säger Vedrana Dzinic på samhällsbyggnadsenheten på Västerviks kommun. Hon fortsätter:
- På mötet medverkar flera representanter från oss på kommunen och en av våra konsulter på Awer AB, som kan besvara frågor om de geotekniska utmaningarna som finns i hamnen i Gamleby.

Mötet hålls tisdag 29 augusti klockan 18-20, plats Vasasalen på Åby Herrgård i Gamleby. Välkommen!

bild på rostig kätting på brygga

Sidan senast granskad den 17 augusti 2023