Pressmeddelande 2021-02-25: Socialförvaltningen bjuder på livesänd underhållning med webb-TV fredag 5 mars

2021-02-25

Under pandemin har de allra flesta dragit ner på sitt umgänge, inte minst kommunens äldre och andra som lever ensamma. Det har Fia Wilensjö på Västerviks kommuns socialförvaltning funderat lite mer på och har därför beslutat att göra en livesändning med underhållning som är öppen för alla, men kanske extra inriktad på en äldre målgrupp. Temat för livesändningen är musik, skratt, gemenskap och fest.

Underhållningen består av musikuppträdanden med artisterna LL Harmonies (Anna Landucci och Frida Lume), Roger Mörk och Otto Enström och programmet leds av den populära komikern Britt Wimarsson, säger Fia Wilensjö, aktivitetssamordnare på äldreomsorgen på Västerviks kommuns socialförvaltning. Hon fortsätter:
Sändningen är öppen och gratis för alla och går att se via Västerviks kommuns Facebooksida på fredag 5 mars, med start klockan 14.00.

Sändningen produceras av företaget Liveaudio på Lunnargatan i Västervik och stöds av Studieförbundet Vuxenskolan och Tjustbygdens Sparbank. Och redan nu utlovas att sändningen den 5 mars inte är en engångsföreteelse.

Åtminstone ytterligare en sändning till ska vi göra under våren och vi återkommer med dag och tid längre fram. Jag tycker att det känns väldigt kul att vi kan göra den här typen av roliga ljuspunkter som våra äldre och andra kan se fram emot det här fortsatt tuffa pandemiåret, säger Fia Wilensjö avslutande.

Sänds digitalt och kan ses av alla

Livestreamen sänds digitalt på Västerviks kommuns facebook-sida och kan ses oavsett om du har ett konto eller inte på facebook.

Du som har ett konto på Facebook

Sök efter eventet "Livestream fredagsfest!" eller sök efter "Västerviks kommun" på facebook för att se sändningen.

Du som inte har ett konto på Facebook

Klicka på länken här nedan för att se sändningen även om du inte har ett konto på Facebook.

Här ser du sändningen på fredag

www.facebook.com/vastervikskommun/live/

Du kan också se programmet i efterhand här på vastervik.se.

bild med text livestream underhållning 5 mars LL Harmonies Britt Wimarsson Roger Mörk Otto Enström www.facebook.com/vastervikskommun

Sidan senast granskad den 25 februari 2021