När flygplatsen är inrättad och klar, hur planerar då kommunen för driftledningen av flygplatsen? Kommer kostnaderna även för detta att öka på sikt?

Kommunen planerar att utveckla driftledningen av flygplatsen successivt vartefter behovet av detta utvecklas. I grunden beror det på trafik- och verksamhetsomfattning i övrigt vid flygplatsen. Sannolikt kommer kostnaderna för driftledning av öka i takt med att trafik och annan verksamhet ökar, men då bedöms även intäkterna öka.

Sidan senast granskad den 7 november 2022