Varför byggde kommunen ut banlängden och landningsljusen före man löste frågor om exempelvis inflygningszoner?

Vi vet faktiskt inte riktigt svaret på den frågan. De som jobbade med flygplatsfrågan vid denna tid jobbar inte längre kvar inom förvaltningen. Som kommunen ser på frågan nu hade det varit önskvärt att några av de här frågorna hade lösts i annan tidsordning, men vi kan inte ändra på det nu utan måste försöka lösa en fråga i taget för att kunna komma vidare.

Sidan senast granskad den 7 november 2022