Vad har advokatfirman föreslagit att Västerviks kommun ska vidta för åtgärder med anledning av de två manipulerade e-postmeddelanden?

Förslaget från advokatfirman är dels att kommunstyrelsen själv får avgöra om kommunen bör anmäla tjänstefelet. Advokatfirmans andra förslag är att kommunen bör ta fram ett förslag till förenklande av rutin för utlämnande av allmänna handlingar och att det är viktigt att en ny sådan rutin blir väl förankrad i organisationen.

Sidan senast granskad den 14 mars 2018