Varför har inte Västerviks kommun fakturerat alla överenskomna kostnader för planarbetet som det plankostnadsavtal som kommunen och fastighetsägaren kommit överens om?

Eftersom kommunen hade personalomsättning just under tiden som planen överklagades fanns inte faktureringsuppgiften hos de nya planarkitekter som kommit på plats när detaljplanen senare vann laga kraft.

Denna uppgift upptäcktes av Svt i granskningen och kommunen är tacksam för att detta faktum framkommit. Kommunen har också förändrat i rutinerna för att inte en liknande situation ska kunna inträffa igen. Fakturan kommer att skickas inom kort.

Sidan senast granskad den 14 mars 2018