Pressmeddelande: Föreningsgalan permanentas vartannat år!

2019-01-18

Efter den lyckade starten av Föreningsgalan förra året har kommunen beslutat att permanenta företeelsen. Galan kommer att hållas vartannat år, med 2020 som nästa år.

År 2019 kommer inte att gå obemärkt förbi ur ett föreningsperspektiv. Under året kommer träffar att anordnas för föreningslivet i form av inspirationsfrukostar, föreläsningar och diskussionsträffar.

- Det är också efterfrågat och vi tror att vi på det här sättet får större kvalitet och långsiktighet, säger Dan Nilsson, kommunstyrelsens ordförande.
- Vi tycker alla att det var en fantastisk gala 2018, vi är mycket stolta glada över att kunna göra galan permanent för att fortsatt uppmärksamma de fantastiska insatser som görs inom föreningslivet .

Daniel Niklasson, chef för Samhällsbyggnadsenheten tillägger:
- Vi behöver detta år få till en återkommande dialog med föreningslivet, inte minst med tanke på den kommande omarbetningen av Bökensvedområdet. Daniel Niklasson fortsätter:
- Det finns annat som vi också behöver föra en dialog kring och därför är de mindre dialogmötena så bra. Föreningslivet utgör en viktig del i kommunens utveckling och förningarna hjälper till att skapa livskvalitet här i vår kommun.

Stipendierna för årets föreningsledare, årets ideella samhällsutvecklare och årets kulturstipendiat kommer under 2019 – och alla år då Föreningsgalan har paus – att delas ut under nationaldagsfirandet den 6 juni.

Sidan senast granskad den 18 januari 2019