Pressmeddelande: 1000-tals lyktor under samma himmel, samma kväll fredag 18 november 18-19

2016-11-08

Precis som tidigare år kommer barnen från förskolorna i Västerviks kommun att uppmärksamma FN:s Barnkonvention i den globala manifestationen ”1000-tals lyktor under samma himmel, samma kväll”.

Under manifestationen sätts barnens rätt att synas, höras och att vara en viktig del av samhället i centrum genom att alla barn i förskolan under en temavecka kring barns rättigheter tillverkar ljuslyktor i förskolan. Lyktorna placeras och tänds på ett vackert sätt i Stadsparken i Västervik.

- Vi räknar med att tända 1000 ljuslyktor på fredag kväll, säger Ulrika Mellblom, förskolechef i Västerviks kommun och fortsätter:
- Det här är en väldigt stämningsfull och vacker tradition som alla kommuninvånare, inte minst alla våra härliga förskolebarns familjer, är hjärtligt välkomna att delta på!

• Vad: 1000-tals lyktor under samma himmel, samma kväll
  • När: Fredag 18 november
  • Tid: Klockan 18.00 – 19.00
  • Plats: Gräsplanen mellan kommunhuset och Gertrudsgården, intill Stadsparken, Västervik.

För mer information, vänligen kontakta:

UIrika Mellblom

Biträdande barn- och utbildningschef, verksamhetschef för kommunens förskolor, Västerviks kommun
ulrika.mellblom@vastervik.se

Här finns ett pressfoto som får användas, ange fotograf: David Öqvist, Umeå kommun.

Ladda ner högupplöst version av bilden, högerklicka + spara som (3 MB, jpg)

Sidan senast granskad den 8 november 2016