Pressinbjudan: Prisutdelning i Klimatfighten 2016

Västerviks Ishockeyklubbs lag B1 vann Klimatfighten 2016. Media inbjuds att närvara vid prisutdelningen i ishallen klockan 11:00 på fredag den 16 december.

VIK:s Torbjörn Klasson tar officiellt emot priset å lagets vägnar. Kommunens energi- och klimatrådgivare Mikael Nyman överlämnar den symboliska checken.

Klimatfighten är en tävling för alla kommunens ungdomar som idrottar i lag. Det gäller att ta sig till träningen så miljövänligt som möjligt. Lagen samlar poäng genom att cykla, gå, åka kollektivt eller samåka.

Alla lag och träningsgrupper i Västerviks kommun har fått vara med och tävla. Klimatfighten 2016 genomfördes samtidigt i Vimmerby och Oskarshamns kommuner.

Tävlingen är avgjord och det vinnande laget visar att man på ett klimatmässigt sätt kan ta sig till och från sina träningar. VIK:s lag B1 består av ungdomar i åldern 12-13 år och priset är 5 000 kronor till lagkassan.

Sidan senast granskad den 15 december 2016