Inbjudan presskonferens: Om ungdomar och alkohol med mera

2015-12-10

Välkommen till Kommunhuset på Fabriksgatan 21 i Västervik den 11 december kl. 11.00 genom Anders Östlund Fritids- och hälsostrateg i Västervik kommun.

• Dag: Fredagen den 11 december
  • Tid: Klockan 11.00
  • Plats: Kommunhuset, Fabriksgatan 21
  • Lokal: Juristen

Bakgrund

Som ett led i att förstärka och effektivisera det ANDT-(alkohol, narkotika, dopning, tobak)
förebyggande arbetet har Västerviks kommun tillsammans med nio andra kommuner i
Kalmar län ingått att fyraårigt avtal med CAN (Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning) i Stockholm för att strukturera arbetet med hjälp av de befintliga indikatorer som Regeringen via Socialdepartementet fastställt för att följa det förebyggande arbetet.
Dessutom har en skolundersökning i ANDT-frågor genomförts under våren riktad till alla elever i årskurs 9 och år 2 på gymnasiet i Västerviks kommun.

Dagordning

På dagordningen står genomgång av resultatet av denna skolundersökning!
Hur ser det ut i dagsläget i Västerviks kommun?

Välkommen!

För frågor: Vänligen kontakta