Pressmeddelande: Västerviks kommun får en ny bibliotekschef i januari

2016-12-05

Katrin Ryrfeldt tillträder den 16 januari och flyttar samtidigt till Västervik. Hon har tidigare varit bibliotekschef i Kungälvs kommun och kommer senast från Göteborg, där hon varit verksam sedan 2012. Katrin har där bland annat byggt upp ett helt nytt stadsdelsbibliotek i den expansiva stadsdelen Lundby. Hon är en person som gärna arbetar utvecklingsinriktat.

- Att hitta en bibliotekschef har varit en lång process och det känns fantastiskt roligt att hälsa Katrin välkommen till Västervik, säger kommunens kulturchef Maria Rudbo.
- Det pågår ett omfattande utvecklingsarbete inom biblioteksverksamheten i vår kommun och det är inspirerande att få en kompetent chef på plats för att leda arbetet vidare framåt.

För mer information kontakta:

Kulturchef Maria Rudbo

maria.rudbo@vastervik.se