Pressmeddelande: Min Framtid 2019, onsdag 27 november på Västerviks Gymnasium

2019-11-25

Under onsdag 27 november arrangeras Min Framtid – en inspirationsdag där vi visar en mängd möjligheter till utbildning och arbete i Västervik med inspirationsföreläsning av den kände skådespelaren, regissören och föredragshållaren Morgan Alling – på Västerviks Gymnasium. På Min Framtid ges gymnasieeleverna chansen att hitta framtidens drömjobb och vilka möjligheter som finns för att utbilda sig till de framtida jobben på plats i Västervik.

Eleverna ges på Min Framtid svar på frågor om vilka yrken som finns, vilken utbildning som behövs, om man kan få praktik och alla andra frågor som kan komma fram när representanter från olika arbetsgivare och utbildningsanordnare träffar gymnasieelever.

Katja Vrettou, koordinator på Campus Västervik på kommunens arbetsmarknadsenhet som ansvarar för Min Framtid 2019, säger så här om evenemanget:
- Min Framtid 2019 är ett ypperligt tillfälle för Västerviks ungdomar att få se vad den lokala arbetsmarknaden kan erbjuda dem. Man behöver inte flytta för att få tillgång till högre utbildning och bra jobb. Jag tycker att vi har fått ihop ett bra program med Morgan Alling som inspirationsföreläsare som pricken över i:et.

Massmedia är välkomna att besöka inspirationsdagen på Västerviks Gymnasium.

• Vad: Inspirationsdagen Min Framtid 2019
  • Dag: Onsdag 27 november
  • Tid: klockan 14.00
  • Plats: Västerviks Gymnasium, Östersjövägen 6, Västervik

Välkommen!

För mer information, kontakta gärna

Katja Vrettou

koordinator på Campus Västervik på kommunens arbetsmarknadsenhet
Mejl: katja.vrettou@vastervik.se

Bakom inspirationsdagen Min Framtid står Västerviks kommun genom Jobbkommissionen och Campus Västervik, med stöd från Region Kalmar län. Jobbkommissionen ska i samverkan med andra myndigheter, näringsliv och föreningsliv bedriva omvärldsbevakning och driva frågor som bidrar till ökad sysselsättning och kompetens, minskad arbetslöshet och verka för integration av utrikesfödda. Jobbkommissionen fokuserar framförallt på frågor som rör arbetsmarknad, integration och kompetensförsörjning.

Sidan senast granskad den 25 november 2019