Pressmeddelande: Lars Thelin ny upphandlingschef i Västerviks kommun

2018-07-02

Lars Thelin byter sida vid förhandlingsbordet. Den 13 augusti tillträder han som Västerviks kommuns nya upphandlingschef och lämnar efter 26 år Elfa International, senast som affärsområdeschef.

- Jag ser fram emot att få jobba både i och för Västervik. Efter många års resande i tjänsten kommer jag äntligen kunna cykla till jobbet och få chans att återupptäcka denna fantastiska kommun med nya ögon, berättar Lars, som är Västerviksbo sedan många år tillbaka.

Lars nya arbetsplats som chef på Västerviks kommuns upphandlingsenhet innebär att leda arbetet med upphandling av varor och tjänster till kommunens förvaltningar samt till fem andra kommuner i Kalmar län.

- Det ska bli spännande att komma till en enhet vars support och insatser är betydelsefulla och efterfrågas allt mer, säger Lars. Jag ser fram emot att skapa ett lokalt kontaktnät, byta sida vid förhandlingsbordet samt även växla från privat till offentlig sektor.

Upphandling är en del av Västerviks kommuns ekonomiavdelning som tillhör ledningskontoret.

- Vi är glada att ha rekryterat Lars till tjänsten som upphandlingschef. Han har lång erfarenhet som ledare från den privata sektor och vi ser fram emot de nya perspektiv som han kan bidra med, säger Christina Bäckström, ekonomichef i Västerviks kommun.

Sidan senast granskad den 2 juli 2018