Pressmeddelande: Christina Bäckström blir ny ekonomichef på Västerviks kommun

2016-04-25

Västerviks kommun har efter en kompetensbaserad rekryteringsprocess erbjudit nuvarande tillförordnade ekonomichefen Christina Bäckström tjänsten som ekonomichef i kommunen. Christina tillträder tjänsten med omedelbar verkan.

- Jag är mycket glad över att Christina har tackat ja till tjänsten som ekonomichef. Hon har en gedigen erfarenhet inom viktiga områden för tjänsten och har i flera år arbetat bland annat som redovisningschef, säger kommundirektör Anders Björlin
- Jag ser henne som en trygg, omtänksam chef som får sina medarbetare att växa och hon kommer bli en tillgång för mig och koncernledningsgruppen i både dagsaktuella som framtidsorienterade frågor.

Christina Bäckström har arbetat 13 år inom Västerviks kommun, varav senaste fem åren som redovisningschef på kommunstyrelsens förvaltning. Innan Christina började på Västerviks kommun 2002 arbetade hon som redovisningschef på Electrolux Floor Care & Light Appliances, samt på Skatteverket och på en revisionsbyrå.

Christina ser på sin nya roll på följande sätt:
- Det känns jätteroligt och väldigt spännande, men det är ett stort ansvar. Det är en spännande tid att leda kommunens ekonomiarbete och vi är ett härligt gäng av ekonomer i kommunen som jag ser mycket fram emot att fortsätta samarbeta med, säger Christina Bäckström .

För mer information, vänligen kontakta

Anders Björlin,

Kommundirektör, Västerviks kommun