Pressinbjudan: Inbjudan pressträff om start av förskollärarutbildning i Västervik, Hultsfred och Vimmerby

2018-06-14

Hösten 2019 startar förskollärarutbildning i Västervik, Hultsfred och Vimmerby genom ett samarbete mellan Linköpings universitet och Campus i Småland. Ambitionen är att årligen anta minst 60 studenter. Utbildningen ska ges på lokala campus i de berörda kommunerna.

Det finns också en gemensam vilja till ytterligare samarbete, som kan gälla andra lärarprogram och högskoleutbildningar, uppdragsutbildning samt forsknings- och utvecklingsarbete.

Representanter för media är välkomna att närvara vid undertecknandet av avtalet, då även mer information ges om samarbetet.

• Tid: Måndag 18 juni kl 10.00
  • Plats: Campus Västervik, Östersjövägen 8, Västervik.

Medverkande:

• Roger Klinth, prorektor vid Linköpings universitet
  • Jörgen Nissen, ansvarig för lärarutbildning vid Linköpings universitet
  • Kommunalråd och campuschefer i Västerviks-, Hultsfreds- och Vimmerby kommuner
  • Med flera

Välkommen!

För mer information, kontakta gärna

Jörgen Nissen

ansvarig för lärarutbildning vid LiU,