Hockeylag vann 5 000 kronor i Klimatfighten

Mikael Nyman överlämnar en symbolisk check.Västerviks Ishockeyklubbs lag B1 segrade i Klimatfighten 2016. Kommunens energi- och klimatrådgivare Mikael Nyman överlämnade priset i ishallen på fredagen. Den symboliska checken motsvarar 5 000 kronor till lagkassan.

Klimatfighten är en tävling för alla kommunens ungdomar som idrottar i lag. Det gäller att ta sig till träningen så miljövänligt som möjligt. Lagen samlar poäng genom att cykla, gå, åka kollektivt eller samåka. Alla lag och träningsgrupper i Västerviks kommun har fått vara med och tävla. Tävlingen genomfördes samtidigt i Vimmerby och Oskarshamns kommuner.

Det vinnande laget visar att man på ett klimatsmart sätt kan ta sig till och från sina träningar.

– Det var roligt att se att så många cyklade till träningarna, säger Mikael Nyman. Bara några i det vinnande laget åkte bil, och då var det en hel del samåkning. Laget visar genom sin insats att alla kan göra skillnad i vår strävan efter hållbarhet. Tack för att ni är med och räddar jorden!

Västerviks Ishockeyklubbs lag B1För mer information kontakta:

Mikael Nyman

Energi- och klimatrådgivare