Pressmeddelande från Västervik Resort AB: Upplevelsebadet på Lysingsbadet öppnar fredag 22 maj

2015-05-20

Den 22 maj klockan 13.00 slår vi upp portarna till hela Upplevelsebadet hos oss på Västervik Resort-Lysingsbadet. Efter provkörning, besiktningar och provbad är vi nu redo att slå upp badet i sin helhet. Med ett äventyrsberg, rutschkanor, varm källa och en härlig strömkanal står vi rustade att ta emot allmänheten för en härligt rolig upplevelse.

Upplevelsebadet välkomna alla åldrar men för barn under 13 år måste det finnas en badande vuxen i sällskap. Vi öppnar första helgen med begränsade öppettider mellan 13.00-17.00 och välkomnar alla till ett specialpris på 100 kronor per person.

Kommande veckor kommer vi att ha ett öppethållande torsdag till söndag mellan 10.00-18.00 för att successivt öka. I vecka 25 har vi öppet mellan 10.00-19.00 varje dag till augusti månads slut då vi går ner på begränsade öppettider igen. Information om badet och öppettider kommer att finnas löpande på vår hemsida:

www.lysingsbadet.se

Kontaktpersoner: