Hur kan du använda diariet?

Du är välkommen att besöka din kommun och titta på olika handlingar och också få ut kopior av dem. Det går även bra att få informationen som brev eller i vissa fall på e-post.

Om du är intresserad av att se en handling som kan finnas i diariet så kan du kontakta kommunen och be oss göra en sökning i diariet. Vi kan berätta för dig vilka möjligheter det finns att söka efter handlingar så att vi kan få fram det du är intresserad av. Om vi lyckas söka fram den handling du vill se så ska vi lämna ut den så snart som möjligt till dig. I de flesta fall måste du inte tala om vem du är när du begär ut en handling.

Sidan senast granskad den 16 augusti 2022