Så mäter vi kvalitet i verksamheten
Campus Västervik ska använda följande underlag för att mäta kvaliteten i verksamheten:
- Genomströmning och prestationsgrad
- Utbud
- Referenslitteratur
- Utbildningar (hur väl utbildningsutbudet stämmer ihop med behovsinventering)
- FoU-projekt (hur många och vilka målgrupper når vi genom aktiviteter och projekt samt hur väl stämmer aktiviteter överens med behovsinventeringen)
- Målgruppsenkät till:
- Studenter, för att fråga om deras upplevelse av bland annat tillgänglighet och trivsel
- Deltagare i olika kunskapshöjande aktiviteter, så som exempelvis ledarskapsakademin, seminarium eller föreläsning
- Samverkansparter i forskning och/eller utbildning
- Gäster som bland annat hyr lokaler
- Verksamheter som tar emot VFU/LIA-studenter
- Idélådan (förbättringsförslag från studenter)
- Medarbetarundersökning
- Kommunövergripande medarbetarenkät genomförs varje jämnt år
- Enhetsövergripande psykosocial arbetsmiljöenkät genomförs varje ojämnt år
- Återkoppling från samarbetspartner
- Uppföljningsmöten
- Löpande dialog
- Återkoppling från uppdragsgivaren Västerviks kommun