Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Fjärrvärme, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Nu har Västervik Miljö & Energi påbörjat införsäljningen av fiberutbyggnaden i Hornslandet. Förbered dig för en stabilare, snabbare och framtidssäkrad bredbandsuppkoppling. 

Utbyggnadsplan

Vi samförlägger tillsammans med VA och lämnar av slang vid samtliga vattenavstängningarna dit VA byggs.

Statusuppdatering

Gå in på respektive område för att se detaljerade tidsplaner, lägesrapport och uppdateringar.

2018-08-30

De kunder som inte är färdiga med tomtgrävningen samlas ihop i ett "uppsamlingsheat" och installeras under kvartal 2 till kvartal 3 2019. Under förutsättning att tomtgrävningarna är klara.

2018-08-23

Omkring 130 fastigheter är nu installerade. Vi har 8 stycken stopp i rören vilket stoppar blåsning av fiber, dessa åtgärdas löpande. 20 tomtgrävningar återstår.
När  du som kund är klar med tomtgrävningen vill vi att du meddelar oss detta så vi kan utföra installation.
De kunder som inte är klara med tomtgrävning kommer att samlas ihop och bli installerade i ett senare tillfälle.

2018-08-16
Vi jobbar på med blåsning av fiber under semesterveckorna och kommer att börja med installationer under vecka 32.
2018-03-08

Under måndagen den 5 mars träffades byalagsansvariga på Hornslandet och Västervik Miljö & Energi för att informera och diskutera statusen gällande fiberutbyggnaden på Hornslandet.
Det som uppstått är att vi upptäckt flertalet stopp i rören när vi ska blåsa fibern. Stoppen finns både på stamnätet ute i gatan samt inne på den enskildes fastighetstomt. Vi informerade status för samtliga områden och hur många stopp vi har. Vi planerar att uppdatera hemsidan regelbundet för respektive område om det sker någon avvikelse från vår nuvarande planering.
Nuvarande planering för fiberutbyggnaden på Hornslandet sträcker sig fram till Juni/Juli 2018.
Installationerna planeras att påbörja under april månad.
Västervik Miljö & Energis egen personal kommer arbeta aktivt med Hornslandet under våren. Det kommer även tas in en entreprenör som hjälper till att utföra installationer hos kunder samtidigt som vår egen personal till största del blåser fiber och skarvar i markskåp.
Vid lokalisering av blåsstopp sätter vi upp markeringar i form av små träplank med information om stoppet, vänligen låt dessa stå kvar.
Alla stopp kommer att sammanställas och åtgärdas när samtliga kunders rör har blivit testade. Denna process är svår och tidskrävande. Vi kontaktar de fastighetsägare som blir drabbade av blåsstopp. Om stoppet är på fastighetsägarens mark så ligger ansvaret på fastighetsägaren att åtgärda stoppet.
För er som har anlitat en entreprenör så rekommenderar vi att ni tar kontakt så entreprenören kan utföra en garantiåtgärd.
För de som inte vill kontakta sin entreprenör har vi tillsammans med AMA tagit fram ett fastpris för åtgärd på tomt: 2 881 kronor exklusive moms. Arbetet kommer inte utföras innan kund har blivit kontaktad och gett sitt godkännande. Är stoppet ute i gatan eller vid skarv vid vattenavstängningen så bär fastighetsägaren inte ansvaret.

Tack för visad förståelse!

Sidan senast granskad den 27 februari 2020
Innehållsansvarig: Mee Särneroth

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Fjärrvärme, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB