Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Hur vill du betala din faktura?

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Fjärrvärme, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Avtal

E-faktura

E-faktura är ett smidigt betalningssätt som innebär att vi skickar fakturan direkt till din internetbank. Fakturans belopp och OCR-nummer är då redan ifyllda, så allt du behöver göra är att godkänna fakturan för betalning. Du kan se din faktura på Mina sidor precis som om du hade fått den hem i brevlådan. 

Fördelar med e-faktura:

  • Det är snabbt, smidigt, tryggt och enkelt.
  • Du slipper skriva in långa OCR-nummer samt riskera att det blir fel siffror så pengarna hamnar på fel ställe eller att betalningen uteblir.
  • Fakturan kommer till dig nästan en vecka tidigare än om den ska skrivas ut och skickas per post. Du har fakturan i din internetbank dagen efter vi producerat den.
  • I de flesta internetbanker går det att välja automatisk betalning. Då kommer dina pengar alltid fram inom betalningstiden. 

Anmäl e-faktura

Du anmäler själv e-faktura hos din internetbank. Länkar till de vanligaste affärsbankerna hittar du under relaterade länkar.

Autogiro

Med autogiro får du en pappersfaktura hemskickad. Om du dessutom vill slippa att få pappersfakturan hemskickad varje månad kan du välja att få den via e-post istället. Du behöver bara se till att beloppet som står på fakturan finns på ditt bankkonto det datum som pengarna dras. Betalningen görs automatiskt. Kontoutdraget gäller som bekräftelse på att betalningen är utförd. 

Fördelar med autogiro

  • Med autogiro får du lugn och ro och slipper hålla koll på när fakturan ska betalas.
  • Betalningen göra automatiskt och alltid i tid, så länge det finns pengar på kontot.
  • Enkelt och bekvämt. 

Beställ autogiroblankett

Beställ en autogiroblankett genom att kontakta kundservice via e-post eller telefon.

E-postfaktura

Detta innebär att du får din faktura skickad till dig via e-post. Du fyller själv i alla betalningsuppgifter vid betalning om du inte redan valt autogiro.

Anmäl e-postfaktura

Du kan anmäla e-postfaktura genom att kontakta oss via e-post eller telefon.

EDI-faktura

EDI-faktura gäller endast för företag.

Sidan senast granskad den 5 februari 2021
Innehållsansvarig: Jessica Danielsson

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Fjärrvärme, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB