Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Fjärrvärme, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

När du flyttar in i ett hus behöver du starta igång följande abonnemang:

  • elnät,
  • el,
  • sophämtning,
  • vatten och avlopp
  • och om det är aktuellt; fjärrvärme.

Detta gör du genom att fylla i vårt digitala flyttformulär nedan.

Behöver du hjälp är du välkommen att kontakta kundservice.

Elnät

Vi äger och tar hand om elnätet i delar av Västerviks kommun. Oavsett vilken leverantör du köper elen från ser vi till att den levereras felfritt hem till dig.

El

Om du inte aktivt väljer elbolag på din nya adress får du automatiskt ett så kallat anvisat elavtal hos oss.

Tips...

Ett anvisat avtal är alltid dyrare än om du själv aktivt tecknar elavtal. Vi rekommenderar därför att du aktivt tecknar ett elavtal.

Vill du teckna elavtal med oss kan du enkelt göra det här

Sophämtning

När du flyttar in i ditt nya hus finns avfallskärl på plats. Om du vill byta storlek är du välkommen att kontakta oss.

Blankett, avtal avfallsabonnemang (pdf, 36kB)

Mer information om avfall och återvinning hittar du här.

Vatten och avlopp

Vi levererar ditt dricksvatten och tar hand om ditt avloppsvatten. För att kunna ge dig rätt brukningsavgift i ditt nya hus behöver vi få in din mätarställning på vattenmätaren.

Läs mer om hur du lämnar mätarställning här.

Fiber

Om det finns fiber indraget till ditt nya hus tar du över det avtalet. För att få Internet behöver du sen själv välja tjänsteleverantör.

Välj tjänsteleverantör via följande länk

https://zmarket.se/

Läs mer om att ansluta dig till vårt fibernät här.

Fjärrvärme

Är ditt nya hus anslutet till fjärrvärmenätet? Grattis! Fjärrvärme är både en trygg och klimatsmart uppvärmningsform. 

Läs mer om fjärrvärme här

Vi återkommer till dig

När vi fått in din flyttanmälan återkommer till dig med mer information om våra tjänster.

Flyttanmälan villa

Fakturaadress om annan än ovanstående
Jag intygar att jag är ny ägare till ovanstående fastighet genom att fylla i namn, ort och datum nedan:
De personuppgifter du anger hamnar i vårt debiteringssystem. Debiteringssystemet används enbart för att framställa fakturor samt för att upprätthålla kundrelationen. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter under "Så skyddar vi dina personuppgifter" .
Sidan senast granskad den 2 juni 2021
Innehållsansvarig: Hans Gustafsson

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Fjärrvärme, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB