När du flyttar in i ett hus behöver du starta igång följande abonnemang:
- elnät,
- el,
- sophämtning,
- vatten och avlopp
- och om det är aktuellt; fjärrvärme.
Detta gör du genom att fylla i vårt digitala flyttformulär nedan.
Behöver du hjälp är du välkommen att kontakta kundservice.
Elnät
Vi äger och tar hand om elnätet i delar av Västerviks kommun. Oavsett vilken leverantör du köper elen från ser vi till att den levereras felfritt hem till dig.
El
Om du inte aktivt väljer elbolag på din nya adress får du automatiskt ett så kallat anvisat elavtal hos oss.
Tips...
Ett anvisat avtal är alltid dyrare än om du själv aktivt tecknar elavtal. Vi rekommenderar därför att du aktivt tecknar ett elavtal.
Vill du teckna elavtal med oss kan du enkelt göra det här
Sophämtning
När du flyttar in i ditt nya hus finns avfallskärl på plats. Om du vill byta storlek är du välkommen att kontakta oss.
Blankett, avtal avfallsabonnemang (pdf, 36kB)
Mer information om avfall och återvinning hittar du här.
Vatten och avlopp
Vi levererar ditt dricksvatten och tar hand om ditt avloppsvatten. För att kunna ge dig rätt brukningsavgift i ditt nya hus behöver vi få in din mätarställning på vattenmätaren.
Läs mer om hur du lämnar mätarställning här.
Fiber
Om det finns fiber indraget till ditt nya hus tar du över det avtalet. För att få Internet behöver du sen själv välja tjänsteleverantör.
Välj tjänsteleverantör via följande länk
https://zmarket.se/
Läs mer om att ansluta dig till vårt fibernät här.
Fjärrvärme
Är ditt nya hus anslutet till fjärrvärmenätet? Grattis! Fjärrvärme är både en trygg och klimatsmart uppvärmningsform.
Läs mer om fjärrvärme här
Vi återkommer till dig
När vi fått in din flyttanmälan återkommer till dig med mer information om våra tjänster.
Sidan senast granskad den 28 januari 2022
Innehållsansvarig: Hans Gustafsson