Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Fjärrvärme: 0490-25 70 94

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västerviks kommun

(Om du vill vara anonym kan du välja att inte fylla i din e-post. Observera att du då inte kan få något e-postsvar från oss.)

Bilar på parkering

I Västervik finns ett flertal gratis parkeringsplatser. Närmast stadskärnan på de större parkeringsplatserna får du betala en avgift för att parkera. Observera att parkeringsskiva eller motsvarande ska användas vid gatuparkering där det framgår av skyltar. I alla kransorter är det gratis parkering.

Regler

I trafikförordningen kan du hitta allmänna bestämmelser om hur du får stanna och parkera.

I Västerviks centrum finns en zon med parkeringsförbud. Det betyder att du bara får parkera på markerade platser inom det området, mot avgift eller med parkeringsskiva. Det är inte tillåtet att parkera på andra platser eller gator/torg inom zonen.

Se kartan på sidan Parkeringsplatser, allmänna

Parkeringsböter

Om du har fått en felparkeringsanmärkning utfärdad som du anser är fel ska du vända dig till polisen. På böteslappen står den adress dit du ska skicka din överklagan. Du ska alltid betala dina böter. Kvitto på det ska skickas med din överklagan.

En kontrollavgift som du vill överklaga, ska du INTE betala. På den böteslappen står en annan adress som du ska använda. Skicka med kopia på böteslappen.

På Transportstyrelsens hemsida finns mer information om hur du ska göra.

Sidan senast granskad den 23 maj 2018
Innehållsansvarig: Anders Norell

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Fjärrvärme: 0490-25 70 94

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västerviks kommun

(Om du vill vara anonym kan du välja att inte fylla i din e-post. Observera att du då inte kan få något e-postsvar från oss.)