Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Komplett Fjärrvärme

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Telefon: 0490-25 70 50

Måndag, tisdag, onsdag, fredag: 07.30-16.00

Torsdag: 09.00-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Fjärrvärme, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kvinna med tekopp

För dig som vill ha fjärrvärme men vill slippa investeringskostnaden för installation och fjärrvärmecentralen eller som varken har tid eller intresse för de praktiska detaljerna.

"Komplett Fjärrvärme" innebär att Västervik Miljö & Energi äger, installerar och sköter  fjärrvärmecentralen i din fastighet. För detta betalar du en månadskostnad och uppvärmningskostnad. 

  • Ingen Investeringskostnad
  • Månadskostnad för Installation, fjärrvärmecentral och uppvärmning
  • Vi tar hand om underhållet och gör regelbunden tillsyn av anläggningen

Pris och kontakt

I månadskostnaden ingår installation, skötsel och underhåll - detta är en fast kostnad som regleras enligt konsumentprisindex (KPI) en gång per år och som beräknas utifrån investeringskostnaden det år du gör installationen. Därefter räknas kostnaden upp med KPI varje år. Till detta tillkommer kostnaden för uppvärmning. Se priser här

Intresserad? Fyll i en intresseanmälan. Vi kontaktar dig för en kostnadsfri genomgång där vi berättar mer om fjärrvärme till din fastighet.

Avtalets giltighet

Efter 36 månader kan du när som helst säga upp ditt avtal med oss.
Uppsägningstiden är tre månader.
Då bestämmer du själv om du vill fortsätta att betala en månadsavgift eller om du vill lösa in och ta över ägandet av värmecentralen. Vi fortsätter att leverera fjärrvärme precis som tidigare.

Om du säljer din fastighet

Om du säljer huset ska du informera köparen om att du har ett avtal om "Komplett Fjärrvärme" med oss på Västervik Miljö & Energi. Den nye ägaren bestämmer själv om han eller hon vill ta över avtalet eller lösa in och ta över ägandet av värmecentralen. Ett annat alternativ är att du löser in anläggningen innan du säljer fastigheten.

Om fjärrvärmecentralen går sönder

Eftersom vi äger fjärrvärmecentralen i din fastighet tar vi ansvar för underhåll och skötsel av värmecentralen. En av fördelarna med Komplett Fjärrvärme är om utrustningen behöver repareras eller bytas, då gör vi det.

Sidan senast granskad den 5 juli 2022
Innehållsansvarig: Bengt Ankarvall

Intresseanmälan

Intresseanmälan

Här kan du anmäla ditt intresse för fjärrvärme eller våra produkter.

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Telefon: 0490-25 70 50

Måndag, tisdag, onsdag, fredag: 07.30-16.00

Torsdag: 09.00-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Fjärrvärme, Gator, Vatten & Avlopp: 0490-25 70 50 

Felanmälan på dina fibertjänster görs direkt till din operatör (gäller dygnet runt).

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB