Hoppa över navigering [snabbkommando alt S] Webbplatsinformation [snabbkommando alt 0] Startsida [snabbkommando alt 1] Nyhetssida [snabbkommando alt 2] Sökfunktion [snabbkommando alt 4] Vanliga frågor [snabbkommando alt 5] Hjälpsida [snabbkommando alt 6] Kontakta oss [snabbkommando alt 7]
Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Konsumentvägledning

Du som köper en vara eller tjänst kallas konsument. Är du bosatt i Västerviks kommun kan du få råd i olika konsumentfrågor av konsumentvägledaren. Rådgivningen är gratis.

Till konsumentvägledaren kan du vända dig:

  • För att få råd före ditt köp.
  • För att få veta vilka rättigheter och skyldigheter du har som konsument.
  • För att få information om vilka regler och lagar som gäller för dig som konsument.
  • För att få information om hur du gör när du ska klaga.
  • För att få råd om vad du ska göra när du och ett företag inte är överens.
Sidan senast granskad den 25 januari 2023
Innehållsansvarig: Anna Öberg

Konsumenttips om julhandeln

Goda råd inför julhandeln

Hallå konsument, konsumentverket

Vanliga frågor

Kontakt

Postadress:
Västerviks kommun Konsumentvägledaren 593 80 Västervik
Besöksadress:
Återvändsgatan 13, Västervik OBS! Besök endast efter överenskommelse om tid.
Telefon:
0490-25 40 50

Telefontid:
Tisdagar klockan 10:00-12:00

Torsdagar klockan 10:00-12:00

När konsumentvägledningen är stängd har du möjlighet att vända dig till Hallå konsument med din fråga. De har telefonnummer: 0771-525 525.