Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om våra webbkakor

Pressmeddelande: Bron över Stora Strömmen i Västervik behöver repareras, både bil- och båttrafik påverkas

2020-09-14

Vid ett mindre beläggningsarbete på bron över Stora Strömmen under måndagen uppstod ett problem och en större bit beläggning lossnade med resultatet att det blev ett stort hål i brons beläggning. På grund av detta måste ett större arbete göras och under tiden som hålet är kvar kan endast ett körfält användas för motorfordon. Dessutom kan bron inte öppnas för båtpassage tills felet är åtgärdat.

- Vi har inte en färdig tidplan för det här arbetet ännu - vi avvaktar leverantörens åtgärdsplan, men vi måste nog tyvärr räkna med att det kan ta ungefär en vecka, säger Magnus Petersson på entreprenadavdelningen på Västervik Miljö & Energi AB och han fortsätter:
- Vi beklagar det eventuella besvär som reparationen medför och hoppas på förståelse för åtgärden.

Mer information om broreparationen skickas ut under kommande vecka via webbsidan.