Pressmeddelande: Invigning av nya Bondbacken 22 februari

2020-02-11

Den 22 februari inviger Västerviks kommun den nya mötesplatsen på Bondbacken, Gränsö. Nytt på området är bland annat fler grillplatser, hinderbanor för både stora och små och en ny tydligare entré till området. Till invigningen välkomnas hela familjen för att upptäcka platsen.
Bondbacken är den första av tre mötesplatser som rustas upp på Gränsö. Näst på tur står Kroken och Gränsö Udde.

Sofia Hjertqvist, landskapsarkitekt på Västerviks kommun, har jobbat med projektet sedan 2017 och är förväntansfull inför invigningen:

- Det ska bli roligt att inviga området, berättar Sofia Hjertqvist som fortsätter:
- Här har vi fokuserat på att hela familjen ska trivas. Jag ser fram emot att få se och höra vad både stora och små besökare tycker om förändringen.

Under invigningen bjuder kommunen på grillad korv med bröd. Förutom de nyanlagda och nybyggda attraktionerna och anordningarna på platsen kan besökarna träffa Västerviks Orienteringsklubb och Friluftsfrämjandet för att prova på deras aktiviteter.

Utvecklingen av Gränsö genomförs med stöd från Tjustbygdens Sparbank.

• Vad: Invigning av ny mötesplats på Bondbacken på Gränsö
  • Var: Bondbacken, Gränsö