Serviceavtal för fjärrvärmekunder

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Gator, 0470-132 78

Vatten & Avlopp, 0490-122 98

Fjärrvärme, 0490-25 70 94

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västerviks kommun

(Om du vill vara anonym kan du välja att inte fylla i din e-post. Observera att du då inte kan få något e-postsvar från oss.)

Din fjärrvärmeanläggning bör ses över och kontrolleras varje år för att inte oväntade skador eller fel ska uppstå.

Fjärrvärmeanläggningen i din fastighet tillhör dig. Du har också ansvaret för att anläggningen ska fungera tillfredsställande. Genom att regelbundet se över och kontrollera fjärrvärmeanläggningen kan du spara både tid och pengar, genom att förebygga de fel som kan uppstå. 

Tycker du det låter krångligt, så har vi på Västervik Miljö & Energi AB tagit fram ett avtalspaket som kanske kan passa dig. Med ett serviceavtal med oss kan du ”simma lugnt”. Vi tar hand om den besiktning och översyn som krävs. Dessutom kan en väl intrimmad anläggning sänka dina värmekostnader.

Serviceavtalet

Genom att teckna ett serviceavtal med oss så får du:

  • Årlig kontroll av fjärrvärmecentralen.
  • Vid service och vissa reparationer slipper du betala arbetskostnaderna. 

Serviceavtalet omfattar kontroll av värmeväxlare, kärl, ventiler samt injustering av temperaturnivåer, enligt följande:

  • Kontroll av returbegränsarventil.
  • Funktionskontroll och åtgärd av läckage på ventiler. 
  • Kontroll och åtgärd av läckage på anslutningar till armatur, tryck- och temperaturgivare.
  • Rengöring av filter vid behov.
  • Funktionskontroll av cirkulationspumpar, säkerhetsventiler för värmekrets och varmvattenkrets samt åtgärd av eventuella läckage.
  • Funktionskontroll av reglercentraler och reglerventiler.
  • Justering av varmvattentemperatur vid behov.
  • Kontroll av tryck- och temperaturmätare samt expansionskärl.
  • Beredskap året runt 24 timmar om dygnet
  • Kostnadsfri telefonsupport året runt 24 timmar om dygnet
  • Kostnadsfria åtgärdsbesök vardagar kl 07:00-16:00
  • Försäkring som täcker självrisken i hus- och hemförsäkring vid skador som primärt uppstår i fjärrvärmecentralen och/eller i ditt värmesystem.
  • Du får hjälp på plats med din fjärrvärmecentral kväller/nätter och helger mot ersättning.

 

Intresseanmälan serviceavtal

Sidan senast granskad den 26 januari 2016
Innehållsansvarig: Stefan Karlsson

Kontakta Västervik Miljö & Energi AB

Kundservice

Besöksadress: Lunnargatan 1, Västervik. 

Tfn: 0490-25 70 50 Vardagar 07.30-16.00

e-post: miljoenergi@vastervik.se

Målserums avfallsanläggning

Besöksadress: Lunnargatan 25, Västervik. 

Tfn: 0490-25 71 45

Fax: 0490-25 71 17

Journummer utanför kundservice öppettider

Elnät, Gator, 0470-132 78

Vatten & Avlopp, 0490-122 98

Fjärrvärme, 0490-25 70 94

Postadress

Västervik Miljö & Energi AB
Box 25
593 21 Västervik

Fakturaadress

Box 291
593 24 Västervik
(Alla fakturor märkes med VK-nr och beställare.)

Kontakta Västerviks kommun

(Om du vill vara anonym kan du välja att inte fylla i din e-post. Observera att du då inte kan få något e-postsvar från oss.)