Pressmeddelande: Nu söker kommunen fler VästerviksVärdar i norra kommunen

2016-09-23

Kommunstyrelsens förvaltning bjuder in till öppet möte för information om VästerviksVärd projektet, möjlighet att ställa frågor och träffa några av dem som redan matchats i projektet i Gamleby på måndag 26 september.

Reem al Haddad, integrationsassistent som arbetar med projektet säger:

- Vi har flertalet nyanlända på mindre orter i kommunen och söker nu fler VästerviksVärdar i norra kommunen. Kommunen är stor och det är bäst att kunna matcha personer som bor någorlunda nära varandra. I orter som Edsbruk, Överum, Gamleby och Blackstad saknar vi värdar. På måndagens informationsmöte kommer vi att beskriva vad det är att vara med som VästerviksVärd och man kommer få möta några av dem som redan är matchade.

Intresserade och nyfikna är välkomna på öppet möte måndag 26 september kl 18-19 på Gamleby Fritidsgård. Det behövs ingen föranmälan.

För mer information om VästerviksVärd och anmälan online:

www.vastervik.se/vasterviksvard

Reem al Haddad,