Inbjudan pressträff: Förenklat helt enkelt 6 maj kl 12.30

2014-04-24

Sveriges Kommuner och Landsting SKL genomför i samarbete med Tillväxtverket (och Västerviks kommun som lokal arrangör) en utbildning för kommunkoncernens anställda tjänstemän och förtroendevalda. Utbildningen heter "Förenkla helt enkelt" och innehåller två utbildningspass som båda genomförs på Biostaden i Västervik, tisdagen den 6 maj.

Syftet med utbildningen är att förbättra företagsklimatet inom Västerviks kommun. Satsningen ska bland annat leda till att vi inom kommunkoncernen förbättrar tillgängligheten, servicen, bemötandet och att vi blir ännu effektivare i vår handläggning av ärenden och i de kontakter vi har med företagare.

Välkommen till en pressträff där du får mer information om satsningen och där ni har möjlighet att ställa frågor.

• Datum: Tisdagen den 6 maj
  • Tid: kl 12.30
  • Plats: Biostaden i Västervik

Vid pressträffen kommer Harald Hjalmarsson, Tomas Kronståhl och Joakim Jansson att delta.

Bifogat hittar du programinnehåll i utbildningens steg 1, samt den inbjudan som skickats ut inför 6 maj. Eftermiddagens utbildning startar kl 13.00 och vill du delta hela eftermiddagen eller delar av eftermiddagen så är du hjärtligt välkommen!

Utbildningsprogrammet "Förenkla helt enkelt", som skickats ut till deltagarna (pdf, 394 kB)

Sidan senast granskad den 24 april 2014